Als brug tussen inkoper en inschrijver houden we alles goed in de gaten. Maatschappelijk betrokken, juridisch onderlegd en op de hoogte van de aanbestedingswereld; lees hier onze laatste inzichten.
5 verkeerde aannames over het gebruik van AI
Een robot als collega? AI is een vast onderdeel geworden van onze werkwijze. Maar niet zoals we een jaar geleden hadden gedacht… In deze blog vijf aannames over AI die achteraf niet blijken te kloppen.
Meerwaarde in je inschrijving: op zoek naar de wielewaal
Afgelopen weekend ging ik vogels kijken. Inderdaad: ‘vogels kijken’ en niet ‘vogels spotten’, leerde ik als beginnend vogelaar al snel van de twee andere vogelaars met wie ik op pad was. Verrekijkers om de nek, telescoop in de hand en vogelboek in de jaszak...
Nieuwe Gids Proportionaliteit: vrouw van de slager keurt z’n vlees
Een betere positie van ondernemers in aanbestedingen is hoognodig. Maar ondanks een kamerbrief en een programma Beter Aanbesteden lijkt er nog steeds geen verbetering. Hoe kan het zijn dat we voortdurend zien dat het fout gaat, maar niet verder lijken te komen dan dezelfde vrijblijvende beloftes?
Stuntelende inkopers? Anoniem klagen!
Als je met een paar aanbestedingen meeloopt raak je al snel gewend aan de grillen van de inkopers. Vragen beantwoorden ze zo vaag mogelijk, en fouten worden zelden toegegeven. Toch weten ze ook altijd weer te verrassen. (Deze column verscheen eerder op AanbestedingsCafé)
Zeesluis IJmuiden: een barrière in aanbestedingsland
Voor wie het niet heeft meegekregen: IJmuiden bouwt aan de grootste zeesluis ter wereld. En die verdient een naam van formaat. Daarom schreven Rijkswaterstaat en de gemeente Velsen een prijsvraag uit voor de beste naam. (Deze column verscheen eerder op AanbestedingsCafé)
Dé gouden tip om nooit meer een aanbesteding te verliezen?
Hoe zorgt u voor overzicht bij de volgende aanbesteding? En haalt u elke deadline met uw offerte? Wij helpen u op weg met een gouden tip.
In 3 stappen de aanbestedende dienst voor u winnen
In een ‘gewoon’ verkoopgesprek lukt het prima om uw product of dienst te verkopen. Waarom lukt dat dan niet zo lekker als het op papier moet? In deze blog laten we zien hoe u in 3 stappen de aanbestedende dienst voor u kunt winnen met een inschrijving.