Bel een adviseur 010 307 6344

Als brug tussen inkoper en inschrijver houden we alles goed in de gaten. Maatschappelijk betrokken, juridisch onderlegd en op de hoogte van de aanbestedingswereld; lees hier onze laatste inzichten.

EHBA: Eerste Hulp bij Afkortingen

Johan Stolk

Hoeveel afkortingen de Aanbestedende Dienst ook gebruikt; de aanbestedingen worden alsmaar dikker, langer en uitgebreider. Om het geheel nog een beetje te kunnen lezen, is inmiddels een hele handleiding nodig. En die was er nog niet. Daarom presenteren wij u een uitleg van de meest gebruikte afkortingen binnen aanbestedingen.

Nota van Irritaties

Johan Stolk

“Goedemorgen, Jeroen van communicatiebureau H!p” (Deze column is ook gepubliceerd op Aanbestedingscafe.nl)

Van EKO tot ISO: onmisbaar certificaat of overbodige eis?

Johan Stolk

Net als u alle moed hebt verzameld om in te schrijven, moet u ook nog uw kwaliteit of milieuvriendelijkheid bewijzen met een EKO-keurmerk of ISO certificering. Maar mag de Aanbestedende Dienst zoiets eigenlijk wel verplichten? (Deze blog is ook gepubliceerd op Aanbestedingscafé.nl)

Dé gouden tip om nooit meer een aanbesteding te verliezen?

Jephta de Visser

Hoe zorgt u voor overzicht bij de volgende aanbesteding? En haalt u elke deadline met uw offerte? Wij helpen u op weg met een gouden tip.

8 open deuren om de volgende aanbesteding wél te winnen

Johan Stolk

Inschrijven is een hoop gedoe en de kans op winst is onzeker. Wij presenteren daarom 8 open deuren die zó vanzelfsprekend zijn dat veel inschrijvers ze vergeten in te trappen.

Maatschappelijk aanbesteden: inwoners aan het roer

Johan Stolk

Tegenwoordig nemen gemeenten de inwoners serieuzer: met maatschappelijk aanbesteden en right-to-challenge kunnen zij zelf beschikking krijgen over een budget om overheidstaken uit te voeren. Maar hoe pakt dit uit in de praktijk?

Zo komt u tot een overtuigende visie op SROI

Johan Stolk

Social Return On Investment… Hoe sociaal uw onderneming en uw bedoelingen ook zijn, het blijkt altijd weer een uitdaging om aan de harde SROI-eisen te voldoen. In steeds meer aanbestedingen vormt social return een onderdeel van de gunningscriteria. Maar wat wil de aanbestedende dienst hiermee? En vooral: hoe zet u een overtuigend verhaal neer?

In 3 stappen de aanbestedende dienst voor u winnen

Jolien Langejan

In een ‘gewoon’ verkoopgesprek lukt het prima om uw product of dienst te verkopen. Waarom lukt dat dan niet zo lekker als het op papier moet? In deze blog laten we zien hoe u in 3 stappen de aanbestedende dienst voor u kunt winnen met een inschrijving.

Verandering bij het inloggen in TenderNed

Eva Hamming

Sinds 25 juli is er het een en ander veranderd bij het inloggen met eHerkenning in TenderNed. Wanneer je eHerkenning nodig hebt, welke veranderingen er zijn en welke consequenties dit kan hebben, lichten wij in dit artikel toe.