Doorgaan naar content
Statamic Peak

Waarom elke schrijver moet solliciteren op onze vacature!

Als ik zelf aan iemand vertel dat ik plannen schrijf voor aanbestedingen, dan zie ik niet vaak enthousiaste reacties. Want aanbestedingen zijn toch saai, weinig inspirerend en politiek? Ik neem je mee in mijn ervaring, want ook ik begon 3,5 jaar geleden sceptisch.

Werken in de wereld van aanbestedingen; saai! Toch..?

In 2020 kwam ik via via bij Corus terecht. Ze hadden het toen heel druk en mij werd gevraagd een maandje bij te springen. Hoewel ik wist dat ik analytisch sterk ben en snel zie hoe een tekst nog beter uit de verf kan komen, had ik geen ervaring als planschrijver. Mijn eerste klus was voor een deurwaarder. Niet heel spannend zou je misschien zeggen, maar ik merkte al vrij snel dat ik het heel leuk vond te ontdekken hoe de vork in de steel stak binnen hun werkwijze en wat dit betekende voor hun cliënten. De maand ging voorbij, ik deed nog een aantal andere uitdagende klussen, en daar kwam de uitslag van gunning; gewonnen! Yes! Wie een beetje bekend is met de werking van dopamine weet hoe dat dan verder gaat; je raakt verslaafd aan die win-kans en ook na 3,5 jaar heb ik daar nog steeds geen genoeg van.

'Als een klant wint, betekent dit dat we zo’n organisatie echt helpen groeien.'

Waarom elke (beginnende) schrijver moet solliciteren

  • Kortlopende projecten (2-4 weken). De termijn die klanten hebben tussen de publicatie van de aanbesteding en de datum van inschrijven is vaak relatief kort. Naast een strakke planning en dedicated houding van onze klanten betekent dat voor ons ook veel afwisseling in het werk. Ik werk 24u per week. Dat betekent dat ik elke maand aan zo’n 3-4 projecten werk. Ik hou van snelheid, dus dat past mij goed.

  • We hebben ongelooflijk veel variëteit in projecten. Zo werkte ik het afgelopen jaar bijvoorbeeld voor een klant in legionellabeheer, een schildersbedrijf, een belangenbehartiger van vluchtelingen en voor een leverancier in snellaadpalen.

  • Denk je nu; ‘Ja maar ik weet helemaal niks van snellaadpalen?’. Dat is precies waar onze kracht ligt! Onze klanten zitten vaak zó dicht op de materie en hun werkwijze dat ze hun blinde vlekken niet meer zien. Een frisse blik van een buitenstaander die net even wat andere vragen stelt, kan wonderen verrichten.

  • De impact die wij maken; in aanbestedingen gaat veel geld om. Als een klant wint, betekent dit dat we zo’n organisatie echt helpen groeien. Zo hielp ik in 2021 een klant die een relatief kleine speler was ten opzichte van de concurrent. In volume waren ze dus niet zo groot, maar ze boekten wel mooie resultaten en hadden een geweldige missie. Ze wonnen de aanbesteding en gaven de grote namen het nakijken. Geweldig!

De kracht van een leuk team en een kleine organisatie

En tot slot; het werk kan dan nog zo leuk zijn, een team van leuke collega’s waar je mee kunt sparren en af en toe een goeie grap mee kunt delen is nét zo belangrijk. Corus is een kleine organisatie. Dit betekent dat wij ons allemaal verantwoordelijk voelen voor de organisatie en hiernaar handelen. Heb je een leuke marketingactie in gedachte? Of zie je hoe processen nóg efficiënter kunnen? Alleen maar fijn! Samen houden we de kwaliteit hoog. Dat voel je terug binnen het team en zorgt elke dag (hoe cliché ook) voor een enorme dosis werkplezier.

Solliciteren?

Heb ik je overtuigd? Bekijk dan hier onze vacature en solliciteer vandaag nog!

Wil je me nog iets anders vragen? Neem gerust contact met me op via Froukje@corusadvies.nl of 010 307 6344. Tot snel!