Doorgaan naar content
Corus

KPI's 
in aanbestedingen

Concrete KPI's (Kritische Prestatie Indicatoren) kunnen helpen om je inschrijving concreet en SMART te maken. Maar wat zijn het precies? En hoe formuleer je realistische KPI's?

Hulp nodig bij je inschrijving?

Wat zijn Kritische Prestatie Indicatoren (KPI's)?  

Een KPI is een Kritieke Prestatie Indicator of Key Performance Indicator. Het is een instrument dat een prestatie van je organisatie meetbaar en controleerbaar maakt. Met een verzameling KPI’s kun je eenvoudig aantonen welke onderdelen van je dienstverlening uitstekend zijn, en waar je wellicht moet bijsturen. Hoewel het formuleren van een goede KPI lastiger is dan het in eerste instantie lijkt, is de belangrijkste tip om je KPI’s SMART te formuleren.    

Het belang van KPI's in een aanbesteding

Van Wmo-aanbestedingen tot bouwkundig onderhoud; in welke sector je ook werkt, aanbestedende diensten smachten naar KPI’s. Bijvoorbeeld over klanttevredenheid, aanrijdtijd of SROI. Dan is het zaak dat je weet hoe je een goede KPI formuleert waarmee je de aanbestedende dienst overtuigt. Ook als de aanbestedende dienst niet vraagt naar KPI’s in de aanbesteding, dragen KPI’s bij aan een betere beoordeling; ze laten zien dat jouw bedrijf resultaten monitort en op tijd bijstuurt wanneer dat nodig is.  

Neem contact met ons op voor hulp bij je aanvraag

Heb je moeite met het formuleren van scherpe KPI’s voor aanbestedingen? Neem contact op met een van onze experts of bekijk al onze hulp bij aanbestedingen.

René Meertens helpt je graag verder om de aanbesteding te winnen.

KPI's in aanbestedingen

Bekijk alle tenders