Doel en context
De NPO wil haar merkenportfolio versterken met een samenhangende, herkenbare en toekomstbestendige visuele identiteit. Daarvoor is ze op zoek naar twee vormgevingspartners die wendbaar zijn en snel kunnen inspelen op ontwikkelingen in het medialandschap. Vormgeving speelt hierbij een centrale rol in hoe het publiek NPO ziet, herkent en beleeft. Het doel is om de kracht van de afzonderlijke merken te behouden, maar tegelijk één sterk geheel neer te zetten.
Scope van de opdracht
De NPO is op zoek naar twee bureaus die het merkenportfolio van de NPO kunnen overzien en versterken door middel van vormgeving, waarbij vormgeving fungeert als een belangrijk onderdeel van de gewenste merkpositie en uitstraling. Daarnaast vragen we ook conceptontwikkeling van de diverse huisstijlen voor de NPO merken tot aan uitwerking van deliverables. De vormgeving op merkniveau moet geschikt zijn voor alle mogelijke uitingsvormen en platforms waarop de NPO en haar netten, zenders, on demand kanalen en portals zich op bevinden.
Maatschappelijke impact
Met toegankelijke en herkenbare vormgeving wordt NPO beter vindbaar en herkenbaar voor miljoenen Nederlanders. Dit versterkt de onafhankelijke positie van de publieke omroep en zorgt dat informatie, cultuur en educatie voor iedereen beschikbaar blijven. Als partner van NPO zal je via vormgeving bijdragen aan toegankelijke journalistiek en een sterk en betrouwbaar medialandschap.
Is dit een klus voor jullie? Dan helpen wij graag deze opdracht binnen te halen! Bekijk de totale aanbesteding op TenderNed of ga met ons in gesprek om deze opdracht binnen te halen.
Interessante aanbestedingen
De overheid is continu op zoek naar partners om Nederland nog schoner, veiliger en innovatiever te maken. Wij speuren door de stapel en pikken er wekelijks de mooiste opdrachten uit. Zit er iets tussen? Neem contact op en ontmoet ons winnende team.