Sterk visueel ontwerp
- Tijd: 5 weken
- Positie ranglijst: #1
- Winst: 85%
Het Vervangingsfonds / Participatiefonds zet zich in om de onderwijssector te ondersteunen; door enerzijds bij verzuim of uitval te zorgen voor vervanging, en anderzijds voor doorbetaling en herplaatsing van ex-werknemers. Via een openbare aanbestedingsprocedure zocht zij een vormgevingsbureau dat creatief meedenkt, en flexibel en samenwerkingsgericht is. En dat natuurlijk een kei is in ontwerpen. Dat laatste mochten bureaus aantonen met een casus over de stand-inrichting op een beurs, en een portfolio.
Na een eerdere succesvolle samenwerking trok Buro Brand opnieuw bij Corus aan de bel. Buro Brand is een bruisend bureau dat de klant van kick-off tot en met realisatie betrekt bij het ontwerp. Voortdurend nieuwsgierig naar nieuwe methoden en werkvormen gebruiken ze hun visuele kracht niet alleen voor een mooi eindresultaat, maar ook om processen leuker en efficiënter te maken. Met hun verbeeldingskracht helpen ze klanten met de meest uiteenlopende vraagstukken.
Na een strategische sessie vertaalden we de uitvraag naar concrete handvatten om de gevraagde teksten op te bouwen. Zo kon Buro Brand zelf een eerste opzet schrijven. Zo’n eerste opzet is bedoeld om snel bij te kunnen sturen, voordat er al een complete tekst staat. Na onze feedback ging Buro Brand voortvarend aan de slag met de verdere uitwerking. Voor de casus volgden we een parallel proces, met een interne creatieve sessie bij Buro Brand. Gecombineerd met een strategisch prijsadvies wonnen we de inschrijving, zonder daarbij de laagste prijs te moeten bieden.