Wilt u inschrijven op uw eerste aanbesteding?
Dagelijks gaat er veel tijd zitten in het schrijven van offertes voor losse klanten. Wat nu als je een klant weet te vinden waarvoor je met één enkele offerte meerdere jaren aan het werk kunt? Een grote opdracht geeft uw organisatie stabiliteit en ervaring om in de toekomst misschien zelfs door te kunnen groeien. Maar is een aanbesteding iets voor jullie? Wat komt er allemaal bij kijken? Gaat u zelf inschrijven op aanbesteding of heeft u hulp bij aanbestedingen nodig?
Stap 1: tenders signaleren en aanbestedingen opzoeken
Is er op dit moment een interessante aanbesteding? Soms kost het nog wat moeite om daarachter te komen. Gelukkig is er sinds kort een handige tool om aanbestedingen te signaleren. Met een gratis account bij Altura ben je als eerste op de hoogte als er een relevante aanbesteding wordt gepubliceerd voor jullie organisatie, en heb je een voorsprong op de concurrent. Inschrijven op aanbestedingen?
Maak snel je gratis account aan
Stap 2: kunt u inschrijven op de aanbesteding?
Interessante aanbesteding gezien? Dan is het allereerst belangrijk om te weten of je mee mag doen. Van certificaten tot referenties; opdrachtgevers zijn vaak streng in hun selectiebeleid, en vragen standaard een aantal documenten voordat je mee mag doen met een aanbesteding. Voordat je een inschrijving opstelt is het belangrijk om goed te kijken welke uitsluitingsgronden en selectiecriteria er gelden.
Ontdek direct of je in aanmerking komt voor de aanbesteding
Stap 3: welke documenten moet u verzamelen?
De eisen goed nagelopen, en jullie komen in aanmerking voor de aanbesteding? Dan is het tijd om nu al informatie te gaan verzamelen die de aanbestedende dienst vraagt. Een verklaring van de Belastingdienst, een KvK-uittreksel, een Gedragsverklaring Aanbesteden (GVA); de meeste dingen kosten tijd, dus bekijk direct wat je allemaal nodig hebt en vraag alles op tijd aan.
Ontdek hier welke documenten je moet verzamelen
Stap 4: schrijf een (winnend) plan!
De meeste aanbestedingen vragen om een EMVI-plan. Dit staat voor de Economisch Meest Voordelige Inschrijving; naast een prijs wordt daarbij antwoord op een aantal kwaliteitscriteria gevraagd. Degene die de beste prijs-kwaliteitverhouding neerlegt komt in aanmerking voor gunning. Zorg dus dat je zorgvuldig alle vragen beantwoordt in een goed onderbouwd plan van aanpak. Tips nodig?
Schrijf een winnend plan in 8 stappen
Hulp bij uw inschrijvingen op een aanbesteding
Blijf je toch nog met vragen zitten over het inschrijven op aanbestedingen? Bekijk dan de veelgestelde vragen van onze klanten. Of neem contact met ons op; we ondersteunen jullie graag bij het schrijven van een goed plan van aanpak en helpen om de opdracht te winnen.
Bel of mail René voor directe hulp.