Bel ons voor gratis advies 010 307 6344

Gezocht: aanbieder van Jobmarketing

Jobmarketing
Publicatiedatum: 10 augustus 2022
Sluitingsdatum: 24 oktober 2022 10:00

Opdrachtgever voor deze overeenkomst zijn de gemeenten Bloemendaal en Heemstede. Dit zijn twee zelfstandige gemeenten die ambtelijk samenwerken. Een aantal teams werkt samen als één team voor beide gemeenten. Team HRM is één van deze teams.

De afgelopen jaren is de krapte op de arbeidsmarkt voor veel gemeentelijke vakgebieden toegenomen. De uitstroom neemt toe en medewerkers worden actief benaderd door andere organisaties om een overstap te maken. Het totale aantal vacatures voor Bloemendaal en Heemstede samen is toegenomen tot ca. 50 vacatures per jaar waarvoor extern wordt geworven. Ook krijgen beide gemeenten de komende jaren te maken met een pensioengolf. De diversiteit in het soort functies is groot. Op alle niveaus en op verschillende (beleids-)terreinen worden de komende jaren nieuwe collega’s gezocht.

De gemeentes wensen een aanbieder te contracteren die Jobmarketing inzet voor lastig vervulbare vacatures van beide gemeenten. De aanbieder dient op basis van kennis en ervaring de gemeente te adviseren waar en hoe deze vacatures gepubliceerd zouden moeten worden en neemt dit voor de gemeente uit handen.

Het onderwerp van de aanbesteding bestaat uit:
• Vacatures plaatsen op relevante vacaturesites
Team HRM plaatst een vacature via het ATS systeem op de werken bij site. Ook plaatst HRM een vacaturebericht op eigen sociale media kanalen van de gemeente (Facebook, LinkedIn, Instagram, Twitter). Voor het uitzetten van de vacature op andere websites schakelt HRM een recruitmentbureau in. Op basis van een uitgebreid, data-gedreven media-advies over de doelgroep, arbeidsmarkt en geschikte wervingskanalen geeft HRM akkoord op bijbehorende offerte. Na akkoord zet het recruitmentbureau de vacature uit op de geselecteerde vakgerichte websites en/of jobboards.
• Op maat gemaakte social media campagnes uitvoeren
Naast het plaatsen van de vacature op vakgerichte websites en/of jobboards, wordt social media targeting ingezet om de doelgroep gericht te bereiken (‘targeten’) via sociale media. Ook dit is onderdeel van het media-advies van het recruitmentbureau en wordt opgenomen in de offerte die team HRM accordeert.
• Advisering op het gebied van:
               o Employer branding
               o Doelgroepen van een gemeente
               o Lastig in te vullen vacatures bij een gemeente
               o Trends en ontwikkelingen op de arbeidsmarkt
               o Trends en ontwikkelingen op gebied van (online) werving en marketing

Kijkend naar het aantal vacatures in de afgelopen jaren en de ontwikkelingen op de arbeidsmarkt, is het de verwachting dat het aantal vacatures ca. 50 per jaar zal blijven.

De beoogde looptijd van de raamovereenkomst is van 01-12-2022 tot en met 30-11- 2024 met een optie tot eenzijdige verlenging door de gemeente van twee keer één jaar.

Is dit een klus voor jullie? Dan helpen wij graag deze opdracht binnen te halen! Bekijk de totale aanbesteding op TenderNed of ga met ons in gesprek om deze opdracht binnen te halen.

Interessante aanbestedingen

De overheid is continu op zoek naar partners om Nederland nog schoner, veiliger en innovatiever te maken. Wij speuren door de stapel en pikken er wekelijks de mooiste opdrachten uit. Zit er iets tussen? Neem contact op en ontmoet ons winnende team. 

Eva Hamming

Stille kracht. Laat echter in alles merken dat ze er is. Is gezegend met de gave om structuur aan te brengen en brengt hiermee projecten tot leven.

Meer weten? 06 15 42 76 78 eva@corusadvies.nl
Zie ook

Gezocht: verkeersonderzoeker

Verkeersonderzoeken

Lees meer
Sluit: 3 november 2022 Onderzoek